MOTIVATIONS AND RESISTANCES FOR THE USE OF MOBILE BANKING
Keywords:
Mobile Banking. Resistance. Motivations.Abstract
Technology has become notably part of customer service. One example is the diffusion of mobile banking that has been intensified in the last years. Although there are many supporters, mobile banking finds resistance to its adoption. The aim of this study is to analyze the resistance factors and the motivations related to mobile banking use. To reach such a goal, we used the adaptation of Technology Acceptance Model, Innovation Diffusion Theory and Unified Theory of Acceptance and Use of Technology. The results indicate that the resistance factors that most influence the adoption of this technology are the use and risk barriers, while the perception of pleasure and compatibility are the factors that motivate the most.Downloads
Published
Issue
Section
License
Pelo presente Termo de Autorização para Publicação de Artigo Científico em Obra Coletiva, tendo em vista o disposto na Lei Federal nº 9.610, de 19/12/1998, autorizamos a partir desta data, em caráter exclusivo e isento de qualquer ônus, o uso do texto, para publicação em obra coletiva a ser organizada pelo Centro Universitário de Brusque- Unifebe, mantido pela Fundação Educacional de Brusque – FEBE.
Declaro ainda, que o texto acima referenciado é de nossa autoria, nos responsabilizando, portanto, pela originalidade e pela revisão do texto, concedendo ao Centro Universitário de Brusque - Unifebe plenos direitos para escolha do editor, meios de publicação, meios de reprodução, meios de divulgação, tiragem, formato, enfim, tudo o que for necessário para que a publicação seja efetivada.
Reiteramos ainda, que esta autorização vigorará pelo prazo de 05 (cinco) anos a contar de sua assinatura, podendo o Centro Universitário de Brusque - Unifebe realizar neste período quantas edições julgar conveniente.