CONTRIBUTIONS OF DATA MINING FOR SOCIAL PERFORMANCE ANALYSIS
Keywords:
Data Mining. Factor analysis. Social Performance. Brazilian Companies. Cyclic consumption sector.Abstract
The objective of the research is to identify the contributions of the factorial analysis, as a data mining tool, for the analysis of social performance of the companies of the cyclical consumption sector. To achieve the purpose, we performed a descriptive, archival and quantitative research. As population, we delimited company in the consumer cyclic sector due representativeness in economy, therefore, the final sample is represented by 43 companies. To analyze the social performance, we used the indicators derived from the Value-Added Statement (VAS). We concluded that for 2009 the selected factors were Employees/Workers Spending and Tax Spending. For 2010 and 2011, the factors were Quotient of Value Added, Variation in Gross Added Value and Variation in Total Gross Value Added.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Pelo presente Termo de Autorização para Publicação de Artigo Científico em Obra Coletiva, tendo em vista o disposto na Lei Federal nº 9.610, de 19/12/1998, autorizamos a partir desta data, em caráter exclusivo e isento de qualquer ônus, o uso do texto, para publicação em obra coletiva a ser organizada pelo Centro Universitário de Brusque- UNIFEBE, mantido pela Fundação Educacional de Brusque – FEBE.
Declaro ainda, que o texto acima referenciado é de nossa autoria, nos responsabilizando, portanto, pela originalidade e pela revisão do texto, concedendo ao Centro Universitário de Brusque - UNIFEBE plenos direitos para escolha do editor, meios de publicação, meios de reprodução, meios de divulgação, tiragem, formato, enfim, tudo o que for necessário para que a publicação seja efetivada.
Reiteramos ainda, que esta autorização vigorará pelo prazo de 05 (cinco) anos a contar de sua assinatura, podendo o Centro Universitário de Brusque - UNIFEBE realizar neste período quantas edições julgar conveniente.